2. díl - Náš první příkaz
Ve druhém díle našeho návodu se naučíme, jak pracovat v programu Pawno a jak si vytvořit svůj první příkaz.
1. Zapněte program Pawno (pawno.exe) a dostanete se do následujícího prostředí programu:
2. Nyní klikněte na ikonku , čímž vytvoříte nový projekt, a na pracovní ploše se vám objeví spousta kódů.
Jedná se o základní GM, kde jsou všechny funkce a podmínky, se kterými umí program pracovat a bez kterých nemůže GM fungovat. Ukážeme si tedy, jak s těmito podmínkami pracovat. Najděte si např. podmínku "OnPlayerConnect" (54. řádek).
Tato podmínka provede dané příkazy, pokud se na server připojí hráč.
Rozbor
public - Píše se před každou funkcí, která probíhá ve hře
OnPlayerConnect - Název a zároveň funkce podmínky
playerid - ID hráče, kterému se má podmínka vykonat. V tomto případě program přečte, že má podmínku vykonat hráči, který se právě připojil na server
{ } - Mezi závorky se píšou příkazy, které se při provedení podmínky vykonají
return 1 - Příkaz, který podmínku ukončí (píše se vždy na konec)
4. Nyní si ukážeme náš první příkaz - SendClientMessage. Pomocí tohoto příkazu můžeme jakémukoliv hráči poslat libovolnou zprávu do chatu. Celý příkaz bude vypadat např. takto:
SendClientMessage(playerid, x990000, "Vítej na serveru!");
Rozbor
SendClientMessage - Název a zároveň funkce příkazu
playerid - ID hráče, kterému chcete zprávu poslat. V tomto případě program přečte, že má podmínku vykonat hráči, který se právě připojil na server
0x990000 - Barva textu (uvádí se v tzv. hexa kódech)
"Vítej na serveru!" - Text, který se odešle hráči (musí být v uvozovkách)
POZOR! - Za každým příkazem musí být středník
3. Náš první příkaz je hotov! Nyní už stačí projekt vykompilovat (tj. vygenerovat). Klikneme tedy na ikonku
4. Projekt si nyní uložíme do počítače. Poté nám v programu vyskočí toto okno
Pokud v příkazech nemáte žádnou chybu, bude okno vypadat jako na předchozím obrázku. V opačném případě vám může vyskočit chybné hlášení ještě před uložením souboru do počítače. Pokud se tak stane, udělali jste nějakou chybu (příkaz není ukončen středníkem, není vyplněný apod.). Podrobnosti vám program vypíše. V příštím díle se seznámíme s dalšími podmínkami a příkazy.