GTA – Záhady a legendy

Stín

Foto

Databáze

Naše ikonka

Největší web o záhadách v populární sérii GTA v CZ/SK!

Partneři

Mafia.czech-games.net
Velice zajímavý web o dílech série Grand Theft Auto!
Webová stránka o hře GTA 5!
Největší web o herní sérii Resident Evil v CZ/SK!

Statistiky

On-line: 12
Celkově: 1090578
Měsíčně: 14107
Denně: 541

2. díl - Náš první příkaz

20. 12. 2013

Ve druhém díle našeho návodu se naučíme, jak pracovat v programu Pawno a jak si vytvořit svůj první příkaz.

1. Zapněte program Pawno (pawno.exe) a dostanete se do následujícího prostředí programu:

pawno.jpg

2. Nyní klikněte na ikonku pawno---new.jpg , čímž vytvoříte nový projekt, a na pracovní ploše se vám objeví spousta kódů.

pawno-2.jpg

Jedná se o základní GM, kde jsou všechny funkce a podmínky, se kterými umí program pracovat a bez kterých nemůže GM fungovat. Ukážeme si tedy, jak s těmito podmínkami pracovat. Najděte si např. podmínku "OnPlayerConnect" (54. řádek).

pawno---podminka.jpg

Tato podmínka provede dané příkazy, pokud se na server připojí hráč.

Rozbor

public - Píše se před každou funkcí, která probíhá ve hře

OnPlayerConnect - Název a zároveň funkce podmínky

playerid - ID hráče, kterému se má podmínka vykonat. V tomto případě program přečte, že má podmínku vykonat hráči, který se právě připojil na server

{ } - Mezi závorky se píšou příkazy, které se při provedení podmínky vykonají

return 1 - Příkaz, který podmínku ukončí (píše se vždy na konec)

4. Nyní si ukážeme náš první příkaz - SendClientMessage. Pomocí tohoto příkazu můžeme jakémukoliv hráči poslat libovolnou zprávu do chatu. Celý příkaz bude vypadat např. takto:

SendClientMessage(playerid, x990000, "Vítej na serveru!");

Rozbor

SendClientMessage - Název a zároveň funkce příkazu

playerid - ID hráče, kterému chcete zprávu poslat. V tomto případě program přečte, že má podmínku vykonat hráči, který se právě připojil na server

0x990000 - Barva textu (uvádí se v tzv. hexa kódech)

"Vítej na serveru!" - Text, který se odešle hráči (musí být v uvozovkách)

pawno---prikaz.jpg

POZOR! - Za každým příkazem musí být středník 

3. Náš první příkaz je hotov! Nyní už stačí projekt vykompilovat (tj. vygenerovat). Klikneme tedy na ikonku pawno---compile.jpg

4. Projekt si nyní uložíme do počítače. Poté nám v programu vyskočí toto okno

pawno-3.jpg

Pokud v příkazech nemáte žádnou chybu, bude okno vypadat jako na předchozím obrázku. V opačném případě vám může vyskočit chybné hlášení ještě před uložením souboru do počítače. Pokud se tak stane, udělali jste nějakou chybu (příkaz není ukončen středníkem, není vyplněný apod.). Podrobnosti vám program vypíše. V příštím díle se seznámíme s dalšími podmínkami a příkazy.

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář.
Patička